Følg FV 7892 fra Mestervik til Sand (15 km), kjør rett fram i krysset. Ca 500 m forbi krysset, litt før brua; ta avkjøring til høyre inn til verkstedtomt. Parker ved kart/infotavle. TurbeskrivelseFra Nordheim, ca 0,9 km Følg skogsvei rett fram. Etter ca 3-400 m tar stien til Fjellbrua av til venstre. Der er grønt skilt med pil, ikke tekst (skiltet til Slettinden videre rett fram). Stien går nedover, først til Fjellelva som man krysser på bru, deretter følger videre nedover. Postkassen står ved et stikryss, der kan man ta til venstre de siste meterne ned til selve fossen og steinbrua. Litt før man er framme ved selve turmålet kan man ta seg ned til venstre dit Fjellelva og Sandselva møtes, der er det bålplass og fin utsikt til den spesielle steinbrua (se bildet). Fra Sand, ca 5,5 kmFølg merket sti; flatt i starten, etter ca.300 m en nokså bratt bakke, så igjen flatt område, 6-700 m. Deretter kort og relativt bratt stigning opp på Forsåsen, ca.130 moh. Videre i fint, lettgått, slakt lende, etter hvert langs Sandselva, fram til Krokelva, 3 km fra start. Det er ikke bru over denne, så bruk egnet passeringssted. I regn/fuktig vær kan steinene være glatte. Støttestav anbefales. Følg merkinga videre; hold på venstre side av ei dyrka mark, etter ei stund kryssing av bilvei. Videre ca.1,5 km oppover til stikryss ved Fjellelva, kryss brua, følg stien 4-500 m nedover til Fjellbrua.  ">